تبلیغات
وبلاگ علمی - پژوهشی دبیران تاریخ منطقه یک تهران - تجربه های تدریس (آقای فرزام)
 
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : زهرا غفاریان
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
وبلاگ علمی - پژوهشی دبیران تاریخ منطقه یک تهران
والعصرOان الانسان لفی خسرOالا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبرO




روشها یا تجربه های تدریس

همکاران عزیز نکات زیر نتیجه ی فعالیت های آموزشی و اجرایی مدت خدمتم بوده است.

باعذر خواهی از هرکدام شما که در این مورد صاحب نظر هستید ، این نکات را از جهت تکرار تجربه های شخصی و فقط برای تعامل بیشتر با شما در میان می گذارم.

این تجربه ها به ما کمک می کند تا روش تدریس بهتری در درس تاریخ داشته باشیم

1-    خود اهل تحقیق و پژوهش باشیم.

2-   فرهنگ تحقیق رابین  بچه ها نهادینه کنیم.

 3-   بیشتر شنونده باشیم تا گوینده

4-  انتقاد پذیر باشیم.

 5-   مسایل شخصی و حقوقی مان را به کلاس منتقل ننماییم.

5-  در کلاس به طور دایم روی صندلی ننشینیم.

6-  در ارزشیابی گروهی به شایستگی های فردی نیز اهمیت بدهیم.

7-  از موضوع های پیش پا افتاده در بحث های تاریخی استفاده نکنیم.

8-  منابع درسی و گفتاری خود را بشناسیم وآن ها رابه دانش آموزان معرفی نماییم.

9-  هنگام صحبت تن صدای یکنواختی نداشته باشیم.

10-  بهتر است در برابر سوال دانش آموز آن را برای همه عنوان کرده و بلافاصله سوال را پاسخ ندهیم.

11-  در لباس پوشید ن مان دقت و سلیقه نشان داده وهر چندگاه لباس متفاوت و شاد بپوشیم.

12-  فعالیت های درسی را به صورت گروهی   چهار نفره از آن ها بخواهیم تا ارتباط و تعامل بین آن ها بیشتر شود.

13-  به دانش آموزان بگوییم که وقایع تاریخی همیشه پایدار و دایمی نیستند یک حقیقت تاریخی ممکن است با تحقیق جدید تری دگرگون شود.

14-  دانش تاریخ نسبت به علوم دیگر سابقه ای به فدمت عمر بشریت دارد خود درس  و وظیفه ی خود را دست کم نگیریم اگر شاگردی پرسشی را اشتباه گفت  با گفتن جمله هایی مانند  بیشتر دقت کن یا داری نزدیک می شوی  اندیشه هایت تا حدودی شبیه من است مهم این  است که شهامت گفتن عقیده ات ولو اشتباه را داری و   روحیه ی مستقل اوراتقویت نموده و برای شنیدن جواب درست  از سایر شاگردان نیز کمک بخواهیم.

15-   اگر دانش آموزی مطلبی را نفهمید بگوییم  من در روشن کردن این مطلب از بقیه کمک می خواهم و مشکل را چند دقیقه به بحث گروهی بگذاریم.

16-   ترس و دلهره از درس را به گونه ای مناسب از میان ببریم.

  از میان بردن ترس ودلهره در دانش آموز زمینه ای برای نرمش تلاش در ا ایجاد می کند.

با آرزوی سالی سرشار از امید ، ولبریز از نیک جویی ، نیک خویی و بهروزی برای همه ی شما همکاران ارزشمندم در نخستین ماه از فصل روییدن ها و پویش های دوباره .         موفق باشید .

                                                                                             مصطفی فرزام

                                                                           دبیر تاریخ دبیرستان امام هادی ( ع )

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


جمعه 8 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : زهرا غفاریان
نظرات ()
دوشنبه 27 شهریور 1396 10:06 ق.ظ
Hi! I've been reading your website for a long time now and
finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Lubbock Texas!
Just wanted to tell you keep up the fantastic work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 

قالب وبلاگ